Röportaj

Röportaj #4 Parlakjurnal.com




Çok yazarlı bir blog olan Parlak Jurnal'den Nihat Bey ile yaptığımız Röportaj;





1) Blog Yazmaya nasıl başladınız?

Açıkçası her şey birden oldu. Uzun sürelerden beridir bir blog sayfası açıp düşüncelerimi dökmek istiyordum. Lakin blog açmaya pek vakit bulamıyordum. Fakat her işte olduğu gibi vakit bulamama bahanesiyle hiçbir sonuca varamıyoruz. Vakit buldum ve blog açtım demekten ziyade bu vakit bahanesini bir kenara koydum ve bir blog açtım(açtık) demem daha doğru olacak. Bu şekilde blog yazmaya başladım diyebilirim.

2) Herkese Blog Yazmayı Önerir Misiniz?


Herkese kitap okumayı önerir misiniz gibi bir soru bence bu. Böyle bir soru sorulmuş olsaydı şüphesiz evet diyeceğim çok açık olduğu gibi blog yazmak konusunda da aynı şeyi söyleyebilirim. Nasıl ki okumak insana faydalıdır, yazmak da öyledir. Hatta yazmak çok daha aktif bir olaydır. Böyle faydalı bir eylemi önermemek absürt olurdu. Blog yazma eylemi, konu itibariyle çok farklı alanlarda yapılabileceği için zannediyorum her insan kendine zevk alabileceği bir alan bulacaktır. Böylelikle hem yaptığı şeyden zevk alacak hem bir şeyler üretmiş olacak hem de bir şeyler öğrenmiş olacaktır.

3) Blog Yazarken Karşılaştığınız Zorluklar Nelerdi? Bunları Nasıl Aştınız?
En başta herkesin karşılaşacağı zorluk, yazılan yazının platformuna ayak uydurmak olsa gerek. Yani blog dediğimiz şey mademki internet protokolü üzerinden yayınlanıyor, öyleyse sizin bu platforma ayak uydurmanız gerekiyor. Demeye çalıştığım; bir gazeteye yazı yazarsanız, onun kendine has özelliklerine uymanız gerekir. Buna benzer şekilde, bir dergiye yazı yazarsanız dergi türünün kurallarına uymanız gerekir. İşte aynı bu örneklerde olduğu gibi eğer blog yazıyorsanız, internetin kurallarına uygun davranmalısınız. Yazılarınız elektronik ortamda ve bir web sitesinde günce şeklinde okurlarınıza ulaşıyor. Ziyaretçileriniz sizi arama motorlarından belirli protokollerin uygunluğuna göre bulabiliyor. Belki de bir konuyla ilgili en kaliteli yazıyı yazdınız ama internet ortamının kurallarına uymazsanız ne yazık ki okurlarınızın sizi bulması çok güç. İşte bu yüzden bir takım kurallara uymak gerekiyor. Bu teknik kuralları da internetten araştırarak kolaylıkla bulabiliyorsunuz.
Ayrıca blog yazmanın yanında bir şeyler yazmaya da ilk defa başlıyorsanız, yazma eyleminin ne kadar zor olduğunu görüyorsunuz. Bilmem okudunuz mu ama Dante'nin İlahi Komedya manzumu sizi eserin sonuna kadar sürükler götürür. İşte yazmaya başladığınızda bunun aslında ne kadar zor bir şey olduğunu anlıyorsunuz. Ben mesela yazdığım ilk blog yazısını bitirip en baştan okumaya başladığımda, nasıl bu kadar kötü yazabilirim diye hayıflanmıştım. Cümlelerin yüklemleri farklı zamanları belirtiyordu, hiçbir ahenk ve uyum yoktu. Bir o kadar noktalama hatası ve düşük cümleler vardı. Belki kuralları teorikte biliyorsunuzdur ama pratikte onları uygulamak ayrı bir tecrübe gerektiriyor. Tabi ki yazmaya devam ettikçe bu hatalar yavaş yavaş azalıyor ve yazılarınız yavaş yavaş düzgünleşiyor.
4)Neden Blog Yazıyorsunuz?
Kendim için söyleyecek isem eğer, zihnimi ve algılarımı açık tutmak için yazıyorum. Nasıl ki bir insan Dostoyevski okuduğunda hayata daha farklı bakar, bir şeyler karaladığında da en azından eksikliğinin farkında oluyor. Yazdığınız şeyin başarılı olması çok önemli değil. Zaten başarıya ulaşmak bir süreci kapsıyorsa, asıl önemli olan bu sürece kendimizi sokabilmektir. Öyle başarılı bir yazar değilim lakin bir şeyler yazmak; sizi daha fazla yazmaya, okumaya, öğrenmeye teşvik ediyor. Örneğin bazen bir kitabı okuyorum ve onun tanıtımını yazıyorum. Böylece okuduğum kitabı daha iyi aklıma kazımış oluyorum. Bence bu güzel bir şey.

5)Çevrenizde Sizden Görüp/ Etkilenip Blog Yazmaya Başlayan Oldu Mu?
Bu konuda hiçbir fikrim yok. Yazılarımı görüp belki okumaktan usananlar olmuştur diyebilirim ama neyse kendimizi geliştirmeye çalışıyoruz :)

6)Blog Yazmaya Başladığınızda Çevrenizin Tepkisi Ne Oldu?
Benim blog yazma eylemimi sürdürebilmemdeki en önemli etkilerden birisi de budur. Yazdığım blog, çok yazarlı blog türünde. Yani biz aslında hep beraber blog yazmaya başladık ve birbirimizi bu şekilde motive ediyoruz. Birçok yazarla birlikte bir şeyler yazabilmek gerçekten sizi sürdürülebilirlik konusunda ileriye taşıyor.
7)Blog Yazısına Başlamadan Önce Yaptığınız Hazırlığı Kısaca Anlatır Mısınız?
Öncelikle bir konu belirlemem gerekiyor. Bu konu benim bildiğim bir şey olabileceği gibi araştırmak istediğim(öğrenmek istediğim) bir konu da olabiliyor. En azından bir şeyler bildiğim bir konu ise internetten ufak bir literatür araştırması yapıyorum. Türkçe araştırma yapıp yararlansam da açıkçası şuana kadar en değerli bilgileri ve makaleleri İngilizce kaynaklardan bulabildim. Bu da bizim bu konularda eksikliğimizi gösteren bir bulgudur herhalde. Araştırmadan sonra değerli bulduğum noktaları not alıyorum ve yazımı yazmaya başlıyorum. Eğer öğrenmek istediğim bir konu ise genelde onunla ilgili bir kitap okumaya çalışıyorum ve daha sonra tekrardan bir araştırma yapıp yazımı yazıyorum. Ama benim asıl söylemek istediğim, ciddi bir konu hakkında yazacaksanız mutlaka yabancı kaynaklarda makale araştırması yapın. Türkçesini bulamayacağınız çok değerli şeyler karşınıza çıkabiliyor. Tabi ki en önemlisi de özgün olun. Başka sitelerden ve yazılardan ilham alın, örnek alın ama taklit etmeyin.



Hakkımda Ali Yatarkalkmaz

Merhaba ben Ali! Bu blogun yazarıyım. Blogumda genellikle internet ve bilgisayar olmak üzere bir çok konuda içerikler paylaşıyorum. Bir yandan yeni şeyler öğreniyor bir yandan da bu öğrendiklerimi sizlerle payalşıyorum.. Hakkımda daha fazlası

0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.