Aliytrklkmz - Anasayfa

Genellikle internet ve bilgisayar üzerine yazdığım blogum.

Arama Yapın




Sayfalar




Rozetler

blog sözlük Olist Blogger Teması

Röportaj #2: usluer.net

21 Temmuz 2017 Cuma - #

Türkiye'deki eski ve en çok okunan bloglardan olan İsmail Usluer ile yaptığım kısa röportaj;





1-) Blog yazmaya nasıl başladınız?
2009 yılında çalıştığım bir ajansta patronum "gel sana bir blog açalım" demesiyle başladı her şey. İlk zamanlarda blog nedir, ne yapılır, ne işe yarar çok fazla bilgim olmasa da kısa sürede blog yazmaktan keyif almaya başladım.

2-) Herkese blog yazmayı önerir misiniz?
Herkes blog yazabilir fakat ben herkese blog yazmayı önermiyorum. Gerçekten blog yazmaya vakit ayırabilecek insanların blog yazmasını tavsiye ederim. Blogları bir çiçek olarak düşünebilirsiniz. Çiçeğe su vermezseniz o çiçek solar ve ölür. Blog da aynı şekildedir. 

3-) Blog yazarken karşılaştığınız zorluklar nelerdir? Bunları nasıl aştınız?
Yaklaşık 8 yıldır blog yazıyorum. Bu süre içerisinde karşılaştığım tek zorluk anonim olmamam yüzünden yazdığım yazıların başıma iş açması. Aslında çok fazla büyütülecek bir şey gibi gözükmeyebilir fakat blogunuz belli bir seviyeye geldikten sonra sorun çıkmaya başlıyor. Bu sorunu işe bana sıkıntı doğurabilecek yazıları yazmama kararı alarak çözdüm. Kökten çözüm.

4-) Neden blog yazıyorsunuz?
Aslında sadece bu soru için bir yazı yazmıştım. Temel maddeler şunlar; yazmayı ihtiyaç haline getirme, edindiğiniz bilgileri başkaları ile paylaşma, zorunluluk, yazmaktan zevk alma... Bununla ilgili yazımı okumak isterseniz buradan okuyabilirsiniz. 

5-) Çevrenizde sizden görüp etkilenip blog yazmaya başlayan oldu mu?
Birkaç arkadaşım blog yazmaya başladı fakat devamını getiremediler ne yazık ki.

6-) Blog yazmaya başladığınızda çevrenizdekilerin tepkisi ne oldu?
İlk blog yazmaya başladığımda bunu çok fazla kişiyle paylaşmamıştım, hatta kimseyle paylaşmadım diyebilirim. Şu an blog yazdığımı öğrenenler ise direkt kazanç sağlayıp sağlamadığımı merak ediyorlar.

7-) Blog yazısına başlamadan önce yaptığınız hazırlıkları kısaca aatır mısınız?
Doğaçlama bir yazıda Allah ne verdiyse yazıyorum. Fakat bilgi paylaşımı içeren yazılarda öncelikle uzunca bir araştırma yaparım. Yazacağım konu ile ilgili insanların ne dediklerini okurum. Yazacağım konu internette bolca varsa az olan taraflarının neresi olduğu tespit edip o bölümlere yoğunlaşırım. Tabi birde yazıda kullanacağım görselleri de yazı yazmaya başlamadan önce ayarlarım.

İsmail Usluer'e verdiği değerli cevapları için bir kez daha teşekkür ederiz :)