Blog Açacaklara 7 Tavsiye

Blog açmak, tüm dünya ile bir şeyler paylaşmak çok zevkli bir o kadar da zor bir iş. İlk bakışta bir kaç paragraf yazı gibi gelse de aslında o paragrafların altında uzun uzun düşünülmüş özenle seçilmiş kelimeler, yüzlerce fotoğrafın arasından seçilmiş bir resim,  saatlerce düşünülmüş konu, dakikalarca beklenmiş o ilk kelime var. Yanı lafın kısası blog yazmak çok kolay bir iş değil. Ben bu işte çok da eski bir yazar değilim blogum daha 1.5 yaşında. Bu yüzden ben bu 1.5 yıllık tecrübemde edindiğim bilgileri sizlerle paylaşıp edindiğim deneyimlerden yola çıkarak bir kaç tavisyede bulunmaya çalışacağım.



1) Sabırlı olun:

Blog yazarken belki de size en çok gerekecek şey sabırdır. Bazen günlerce ne yazacağınız aklınıza gelmez, bazen günlerce uğraştığınız yazıya okuyucu gelmez, bazen 1 tek yorum gelmez bunların hepsini beklerken büyük bir sabırla beklemelisiniz. Asla pes etmemeli o konuyu, o okuyucuyu, o yorumu günlerce beklemelisiniz. İnanın ki beklemenize değecek ve gelen o bir kullanıcı gelen o bir yorum sizi o an dünyanın en mutlu insanı yapacak.


2) Düzenli olun:

Asla yazmaktan vazgeçmeyin. Her zaman düzenli yazılar paylaşın. Bir günde 10 yazı paylaşacağınıza 10 gün boyunca 1 er yazı paylaşmak sizin için daha iyi olacaktır. Bu yüzden kendinize bir yazı planı çıkartın ve bu plana sadık kalın.  Bu bazı durumlarda çok zor olsa da bunun karşılığını uzun vadede kesinlikle göreceksiniz.


3) Ne Yazacağınızı Bilin:

"Aman blogumu açayım da gerisi kolay, elbet aklıma bir şeyler gelir" diye düşünmeyin. Çünkü ben böyle başladım yılbaşı gecesi "dur ben bir blog açayım" diye daldım ve neredeyse 3 ay boyunca alakasız konularda hiç içime sinmeyen yazılar paylaştım. Bu nedenle siz siz olun asla aman demeyin ilk olarak oturup gerçekten hangi konuda yazacağınıza karar verin.


4) Alan Adınızı İyi Seçin:

Alan adı belirlemek çok önemli. Hangi konuda yazacağınıza karar verdikten sonra bu konu ile alakalı bir alan adı seçmeniz iyi olacaktır. Her blog illaki adsoyad.com'dan oluşacak diye bir kaide yok bunu unutmayın. Tabi isiz şimdi madem böyle sen niye adınsoyadın şeklinde açtın diyebilirsiniz. Aslında bunun cevabı bir önceki madde de gizli. Birden kara verdiğim ve ne yazacağımı bilmediğim için direk adımı ve soyadımı kullandım. Sonradan da değiştirmek istemedim.


5) Blogunuzu Nerede Açacağınıza Karar Verin:

Başlık pek anlaşılır olmasa da aslında anlatmak istediğim yazılarınızı hangi hizmeti kullanarak açacağınızı belirleyin. Wordpress, Joomla gibi kendi sunucunuza kurabileceklerinizin yanında Blogger, Wix gibi hiç uğraşmadan açabileceğiniz hizmetler var. Bunlar arasında size en uygun olanı seçin.


6) Bol Bol Blog Okuyun:

Gerek konu bulma konusunda, gerek kullandığınız dili zenginleştirme konusunda blog okumanız sizin en büyük yardımcınız olacaktır. Blog okumak size her zaman kazandıracaktır. Okuduğunuz bloglara yorum yapmak ise sizi hem tanınır yapacak hemde baclink kazanmanızı sağlayacaktır :).


7) Site Tasarımına Dikkat Edin:

Site tasarımınızı iyi seçin. Benim gibi sitenizi açtıktan sonra 8 kere tasarım değiştirmeyin. Siz ne kullanacağınıza iyi karar verin ve bir kez temanızı oturtuktan sonra çok ellemeyin. 


Siz blog açmaktan vazgeçmeden ben yazımı burada bitireyim. Blog açmak başta da belirtiğim gibi çok kolay bir iş değil. Ama yazınızı okuyan her kullanıcı gelen her yorum size büyük bir mutluluk veriyor. Sadece bu mutluluğu tatmak için bile bence blog yazılır.  Sizde eğer blog yazmak istiyorsanız bence hiç bu hayalinizi ertelemeyin. Biran önce bir blog kurup yazmaya başlayın.

Merhaba!. Ben Ali Yatarkalkmaz. Blogumda genellikle internet ve bilgisayar olmak üzere bir çok konuda yazılar yazıyorum. Bir yandan öğreniyor bir yandan da öğrendiklerimi sizinle paylaşıyorum.

Yazımı Paylaşmak İster Misiniz?

Benzer Yazılar

Sonraki yazım
Önceki Yazım
Önceki yazım
Sonraki yazılarım »

2 yorum

Yaz yorum
24 Haziran 2017 17:23 delete

Gerçekten faydalı bir bilgi olmuş. Diğer taraftan takıldığınız yerler ile ilgili soru sorduğumuz zaman hızlı ve etkili bir şekilde bizlere cevap vermektedir. İlginiz için teşşekkür ederim..

Cevapla
avatar
24 Haziran 2017 21:09 delete

Değerli yorumunuz ve benimle iletişime geçtiğiniz için ben teşekkür ederim :).

Cevapla
avatar